úterý 4. března 2014

TRICHOLOGICKÉ PŘÍPRAVKY NA VLASTNÍ KŮŽI

Nerada doporučuji něco, co sama nezkusím. Půl roku mi trvalo, než jsem byla ochotná připustit, že trichologické přípravky opravdu fungují.

Musím zaklepat, ale nikdy jsem neměla problém s padáním vlasů. Jelikož si od třinácti let vlasy pravidelně barvím, mnohem víc mě "štvalo", že si je musím často mýt. Barva se mi rychle vymývala, nedržel mi účes, vlasy plihly, a když jsem si je třetí den neumyla, mohla jsem na nich smažit řízky. Bylo to na střídačku, jedno období se mi nemastily vůbec, potom jsem si je myla skoro denně. 

Je to dva roky, co jsem se nechala ostříhat na hodně krátké mikádo. S barvením jsem nepřestala, ale měla jsem pocit, že když jsou vlasy krátké, tak se mastí míň. Byl to jen pocit. Ve skutečnosti se vůbec nic nezměnilo, ba naopak. Vysadila jsem hormonální antikoncepci a reakci mého těla jsem nechápala. Nejen, že se mi zhoršila pleť, ale moje vlasy vypadaly naprosto příšerně. Dnes už vím, že to vše byla odezva na prudkou hormonální změnu v organismu a ten se tímto "čištěním" snažil dát vše zpět do pořádku.
Krátké mikádo
V dubnu 2012 jsem začala pracovat v kanceláři společnosti Clinical s.r.o. Na začátku jsem vůbec nechápala, jak to tam všechno funguje a dlouho mi trvalo, než jsem podlehla naléhání kolegyně a nechala se přemluvit k trichologickému vyšetření. Dnes vlastně už nevím, proč jsem se tomu tak bránila. Nakonec jsem svolila a bylo to správné rozhodnutí.

Vyšetření nebolí, když nepočítám zvídavý rozhovor okolo, tak ono samotné trvá zhruba deset minut a výsledky jsou vidět hned. Co jsem se dozvěděla?

Vlasy byly obaleny olejovým mazotokem, který se mi postupně ukládal u kořínků a bránil tak, aby dostávaly potřebné živiny pro svůj růst. Vše zapříčinily mazové žlázy, které se rozhodly produkovat více mazu, než je obvyklé. Dozvěděla jsem se, že hlavními příčinami je ona rychlá změna hormonů a také stres, kterého v té době bylo hodně. Tricholožka mi podrobně vysvětlila příčinu mých neustále mastných vlasů a doporučila mi kombinaci trichologických přípravků.

vlas a vlasová pokožka zvětšené 200x
Vlas pokrytý olejovým mazotokem a mastná vlasová pokožka

Vyskládala mi přípravky na stůl a nechala na mě, ať se rozhodnu, jestli to chci zkusit nebo ne. Mezitím jsme se bavily o zdravé výživě a různých vlivech, které působí na růst zdravých a silných vlasů.

Kúra, kterou jsem si měla odnést, byla sestavena z pěti přípravků, jejichž použití na sebe bezprostředně navazuje. Jednalo se o šampon na vlasovou pokožku, vlasovou vodu, druhý šampon na vlasy, masku na vlasy a potravinový doplněk. Je přesně stanovené, jak často a v jaké míře tyto produkty používat. Tricholožka mi vypsala přehledný recept, kterým se lze po celou dobu používání řídit. 

Seborrea oleosa, Seborrea vlasová voda, Bio-collagen, Instant, Glycovit Dermaseb
Moje tříměsíční kúra pro řešení mastných vlasů
Nakonec jsem si vzala jen potravinový doplněk, že nejdřív vyzkouším, jestli se něco změní. Jelikož jsem předtím žádné potravinové doplňky neužívala, výsledky se dostavily celkem rychle. Po měsíci se mi mastila pleť i vlasy podstatně méně a o poznání se mi zlepšil stav nehtů. Rostly rychleji a pevné. To byl důvod, proč jsem si koupila celou kúru na vlasy a k tomu další krabičku potravinových doplňků.


Ze začátku mi mytí vlasů zabralo víc jak půl hodiny a recept, který jsem dostala od tricholožky, jsem měla nalepený v koupelně na zrcadle. Ale časem jsem si zvykla a doba v koupelně se zkrátila. Po měsíci jsem šla na kontrolní trichologické vyšetření. Posun nebyl ještě tak viditelný, ale můj pocit byl skvělý. Vlasy jsem si myla 3x týdně podle rozpisu, ale už jsem necítila takovou potřebu. Mastily se stále méně.
Po třech měsících jsem šla opět na kontrolní vyšetření, a tam už jsem i já poznala rozdíl. Vlas i vlasový kořínek byly čisté, bez mazu, a to jsem si vlasy před kontrolou nemyla dva dny.

Tohle byl pro mě důkaz. Prošla jsem si celou kúrou a zjistila, že opravdu funguje. Za nedlouho to budou dva roky, co pracuji v této společnosti a od té doby, co jsem si vyzkoušela trichologické přípravky, už na vlasy nepoužívám nic jiného. Po dokončení léčebné kúry jsem si nechala pouze bio-kolagenový šampon na vlasy a masku Instant (tou si kolegyně občas maže suché lokty :o) a problém s mazotoky už nemám.
Bio-kolagenový šampon

Jaké problémy s vlasy trápí Vás? A které přípravky jste vyzkoušeli? Napište mi, ráda se s Vámi podělím o své zkušenosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat